Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/virt106570/domains/btcconnect.pl/public_html/wp-includes/class.wp-styles.php:127) in /home/virt106570/domains/btcconnect.pl/public_html/wp-content/mu-plugins/seofabryka-plugin.php on line 69 Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/virt106570/domains/btcconnect.pl/public_html/wp-includes/class.wp-styles.php:127) in /home/virt106570/domains/btcconnect.pl/public_html/wp-content/mu-plugins/seofabryka-plugin.php on line 69
search slide
search slide
pages bottom
Wiadomości

Nośniki informacji

Nośniki informacji

Nośniki wiedzy i informacji zmieniały się na przestrzeni lat – w zależności od epoki i poziomu rozwinięcia technologicznego, jaki w niej panował – pojawiały się co raz to nowe, a stare odchodziły do lamusa, a przynajmniej traciły na popularności. Media kiedyś były przede wszystkim drukowane – w postaci gazet. Nowoczesne media dostępne są w Internecie – wystarczy mieć dostęp do sieci, aby korzystanie z nich stawało się możliwe dla każdego. Zalicza się do nich przede wszystkim portale społecznościowe, których popularność z dnia na dzień wzrasta – jak się okazuje nie tylko wśród osób bardzo młodych, ale też starszych – swoje konta zakładają na nich osoby dojrzałe, niekiedy nawet emeryci. Takie media stają się odpowiedzią na potrzeby społeczeństwa, które jest niejednorodne i bardzo zróżnicowane wewnętrznie. Wraz z upływem czasu media będą oczywiście podlegały kolejnym przemianom i możemy być pewni, że te o których teraz mówimy jako o nowoczesnych, za kilka lat staną się przestarzałe i mało kto będzie po nie sięgał.

Tagi wpisu: , .

Media popularne kiedyś

Media popularne kiedyś

Media były, są i zawsze będą nośnikiem informacji – jest to fakt, z którym trudno dyskutować. Warto jednak pamiętać, że kiedyś popularne były inne nośniki informacji niż dzisiaj! Ludzie się gali po takie media, które były najbardziej dostępne. Prym wśród nich wiodła prasa – przede wszystkim codzienna, czarno-biała, łatwo dostępna i tania. Ale z czasem popularność zaczęły zdobywać bardziej nowoczesne media: radio, a później – telewizja. Oczywiście odbiorniki radiowe pojawiły się wcześniej i dlatego tez szybciej stały się popularne. Niemniej jednak okazało się, że odbiorniki telewizyjne (najpierw czarno-białe, później kolorowe) okazały się hitem – i, jak się okazuje, zostały nim po dziś dzień. Media zdominowały świat, stały się źródłem informacji o otaczającym nas świecie. Wraz z upływem lat ich znaczenie zaczęło się zmieniać i ustępować nowym nośnikom informacji, takim jak Internet. Chociaż do dzisiaj trudno sobie wyobrazić gospodarstwo domowe bez telewizora, czy bez odbiornika radiowego.

Tagi wpisu: , .

Portale i kanały informacyjne

Portale i kanały informacyjne

Żyjemy w świecie gdzie każdego dnia wydarza się coś ciekawego bądź niepokojącego. Sporo ludzi na świecie lubi tego rodzaju informacje i niezmordowanie ich poszukuje. Na przeciw tym oczekiwaniom wychodzą tzw. media informacyjne na które składają się całodobowe kanały informacyjne w telewizji oraz portale internetowe gdzie sporą część uwagi poświęca się nowościom z kraju i ze świata. W telewizji odnajdziemy kilka różnych kanałów informacyjnych, gdzie przez całą dobę relacjonowane są wydarzenia z całego globu. Oprócz klasycznych serwisów informacyjnych kanały takie serwują nam także programy publicystyczne gdzie komentowane są ostatnie perypetie polityczne, przegląd prasy codziennej, filmy dokumentalne oraz im podobne. Z kolei media internetowe skupiają się na artykułach tematycznych oraz działają na zasadzie „my będziemy pierwsi”. Oznacza to w praktyce tyle, że niektóre wydarzenia jak np. ważna debata lub spotkanie na szczycie, relacjonowane są minuta po minucie na łamach serwisu , a po ich zakończeniu wstawiany jest krótki artykuł podsumowujący.

Tagi wpisu: , .

Media jako źródło wiedzy dla hobbystów

Media jako źródło wiedzy dla hobbystów

Wszyscy mamy jakieś zainteresowania i chcąc je poszerzać poszukujemy różnych źródeł pozyskiwania informacji na wybrane przez nas tematy. Media są jednym z głównych źródeł tego typu. Zaczynając od telewizji – oferta programowa poszerza się praktycznie z dnia na dzień. Różne sieci kablowe czy satelitarne oferują mnóstwo kanałów tematycznych począwszy od stricte filmowych (z podziałem na klasykę, gatunek czy nowości), poprzez kulinarne, podróżnicze, popularnonaukowe, motoryzacyjne, społeczno-polityczne, kończąc na informacyjnych i publicystycznych. Wybór jest zatem przeogromny. Kolejne media to oczywiście czasopisma i Internet. Wśród mediów papierowych można znaleźć czasopisma hobbystyczne oraz specjalistyczne – w zależności od tego na jakim stopniu zaawansowania jesteśmy. Możemy znaleźć przede wszystkim pisma z zakresu historii, sportu, wędkarstwa, motoryzacji, muzyki oraz wiele innych. Jeżeli zaś chodzi o Internet prawdziwą gratką dal hobbystów jest blogosfera i różnego rodzaju fora tematyczne.

Tagi wpisu: , .

Atrakcyjność strony internetowej

Atrakcyjność strony internetowej

Co zrobić, by strona internetowa przykuwała uwagę? Skuteczne są promocje, informacje o ostatniej szansie itp. Liczy się czytelność, dobry tekst, chwytliwe wizualizacje. Reklama w internecie nie powinna się kończyć na widoczności Twojej strony. Media dają szereg możliwości i powinno się wykorzystać wszystkie. Firmowa strona powinna na każdym kroku kusić, zachęcać i w efektowny sposób przedstawiać produkty z oferty. Liczą się dobre zdjęcia i rzetelne wiadomości, reklama powinna je jedynie podkreślać. Warto zadbać o specjalistę, by oferowane produkty wyglądały na stronie naprawdę atrakcyjnie. Strona stworzona po macoszemu, zrobi na kliencie złe wrażenie. Nie bez racji uzna on, że nieprofesjonalna strona oznacza nieprofesjonalną firmę. Liczy się wszystko: grafika, teksty, ułożenie oferty, a nawet szybkość ładowania się strony. Współczesny internauta szybko się zniechęca. Dlatego też jeśli wejdzie na Twoją stronę – czy w sposób planowy czy przypadkiem – masz tylko kilka sekund, a może nawet ułamek sekundy, by go zainteresować. Dopasuj więc wygląd strony do upodobań potencjalnego klienta.

Tagi wpisu: , .

« Poprzednie wpisy