search slide
search slide
pages bottom

Czego szukamy, a co odnajdujemy w internecie?

Czego szukamy, a co odnajdujemy w internecie?

Nie trudno zauważyć, że pojawiające się w internecie reklamy, które wyświetlają się nam automatycznie są indywidualizowane. Jak to możliwe? System zapamiętuje historię przeglądanych przez nas stron i formę aktywności. W efekcie, reklama w Internecie nie trafia do nas przypadkiem. Te, które trafiają akurat do nas, są niejako uzupełnieniem naszych wcześniejszych wyborów. Szukaliśmy płaszcza – widzimy reklamy okryć zimowych. Przeglądaliśmy strony dla młodych matek – internet oferuje nam kupno odzieży ciążowej lub ubranek dla dziecka. A jeśli wpisaliśmy w wyszukiwarkę pytanie 'prezent na trzydzieste urodziny' jesteśmy zasypani reklamami sklepów z upominkami. Coraz częściej takie dopasowanie reklamy do potencjalnego klienta obejmuje media społecznościowe. Tu jest dużo informacji o nas, dużo firm, które polubiliśmy, zaznaczamy nasz wiek, upodobania i preferencje. I niezależnie od tego w jakim celu zaglądamy do internetu, spotykamy reklamy. Wiadomości, reklama, rozrywka – dla tych trzech rodzajów informacji jest miejsca w internecie mniej więcej po równo.

Tagi wpisu: , .

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *